کد خبر : 760
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مرداد 1401 - 11:58

نماینده ولی‌فقیه در میان مردم سیلاب‌زده «سوزمیر»/گزارشی از عملکرد مسئولان در سیل اخیر+تصاویر

نماینده ولی‌فقیه در میان مردم سیلاب‌زده «سوزمیر»/گزارشی از عملکرد مسئولان در سیل اخیر+تصاویر

نماینده ی ولی فقیه و امامان جمعه ی دهدشت و دیشموک و سوق به همراه تعدادی از مدیران ادارات ونهادها ی استان کهگیلویه و بویراحمد به میان مردم سیل‌زده منطقه «سوزمیر» رفت.  به گزارش **الگن خبر** و به نقل از خبرگزاری فارس دیشموک نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه شهرستان (دهدشت-دیشموک_

نماینده ی ولی فقیه و امامان جمعه ی دهدشت و دیشموک و سوق به همراه تعدادی از مدیران ادارات ونهادها ی استان کهگیلویه و بویراحمد به میان مردم سیل‌زده منطقه «سوزمیر» رفت.

نماینده ولی‌فقیه در میان مردم سیلاب‌زده «سوزمیر»/گزارشی از عملکرد مسئولان در سیل اخیر+تصاویر

 به گزارش **الگن خبر** و به نقل از خبرگزاری فارس دیشموک نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه شهرستان (دهدشت-دیشموک_ سوق)، رئیس عقیدتی سیاسی  نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه به اتفاق فرماندهی کلانتری دیشموک، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، فرماندار کهگیلویه،  رییس دفتر نماینده مردم در مجلس و برخی دیگر از مسوولان به منطقه عشایری  «سوزمیر» بخش دیشموک سفر و از نزدیک  مشکلات مردم‌ را بررسی کردند.

 ‌آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان در حاشیه این سفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به ضرورت سفر به مناطق عشایری اشاره و اظهار کرد: هدف بازدید از وضعیت عشایری به ویژه بررسی مشکلات این قشر شریف بود که در سیل اخیر آسیب جدی و خسارت زیادی دیدند.

وی افزود: راه های ارتباطی مناطق عشایری با مشکل‌مواجه شد که اداره راهداری و امور عشایری باید اقدامات لازم و سریع را انجام دهند.

حسینی به ظرفیت ویژه و با اهمیت مناطق عشایری اشاره و بیان کرد: منطقه سبزمیر ظرفیت عالی دارد و یک منطقه با طبیعت غنی و بکر‌ است که باید مسوولان به ظرفیت های این منطقه توجه کنند که ماهیت عشایری آن حفظ شود.

حسینی گفت: این منطقه مناسب کشاورزی، دامداری‌ و‌ همچنین پرورش گیاهان دارویی است.

حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک به جمعیت فراوان عشایر دیشموک اشاره کرد و گفت: عشایر در سیل اخیر خسارت دیدند و نیاز به حمایت دارند و راه های ارتباطی عشایر جهت بازگشایی نیاز به توجه ویژه دارد.

امام جمعه دیشموک به سفر نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه شهرستان و فرماندار به مناطق عشایری دیشموک اشاره و خاطرنشان کرد: از  جمعیت هلال احمر که به منطقه دیشموک کمک های خوبی می‌کند تقدیر و تشکر می‌شود.

امام جمعه دیشموک از مسوولان خواست تا در جهت بازگشایی راه های روستایی و عشایری همت بیشتری کرده و به مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه دهدشت با اشاره به حوزه عشایری شهرستان کهگیلویه و ضمن بیان مشکلات این قشر عنوان کرد: دیشموک مشکلات زیادی دارد که مسوولان باید سعی در رفع این مشکلات را داشته باشند و البته مردم دیشموک هم قدردان خدمات نظام و انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در حاشیه این بازدید‌ در جمع خبرنگاران از جامعه عشایری به عنوان قشر مولد جامعه نام برد و اظهار کرد: در این بازدید برای حدود ۱۰۰ خانوار بسته‌های غذایی تدارک دیده شد.

امام جمعه دهدشت با بیان این که در سیلاب‌های اخیر راه‌های عشایری دچار مشکلات عدیده شده بودند گفت: در این سفر مقرر شد این راه‌ها در کمترین زمان ممکن توسط اداره راه تعریض و بازگشایی و مشکل مسکن‌های موقت حل شود.

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه به مشکلات بوجود آمده ناشی از سیل اخیر اشاره کرد و گفت: هر آنچه در توان داشته برای رفع مشکلات مناطق مختلف انجام‌ دادیم.

وی افزود: تلاش کردیم مشکلات راه های مسدود شده حل و‌ بحث‌ مشکلات حوزه کشاورزی هم بررسی و در بخش عشایر هم برآورد خسارت کردیم.

موسوی با بیان اینکه با کارشناسنان متولی حوزه‌های مختلف خسارات وارده بررسی و شناسایی شد افزود: امیدواریم در جهت رفع مشکلات و‌ مساعدت مردم در سطح استان و کشور، کمک‌کرده و‌ جبران خسارت کنیم.

کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: به دنبال باران های سیل آسا در استان، در مناطق مختلف بویژه عشایر خسارت و نیازمند مساعدت شدند که پرسنل مجموعه هلال احمر بلافاصله در کنار مدیریت بحران ، فرمانداران و بخشداران به تمام مناطق عشایری سرکشی داشتند.

وی اضافه کرد: در بحث این چند روز سیل، حدود ۶هزار تلفن از سامانه ۱۱۲ بصورت شبانه روزی دریافت کردیم، قریب ۳۸۰۰ خانوار را پوشش(مساعدت نایلون،موکت،بسته غذایی و پتو) حمایتی دادیم.

فلاحی بیان کرد: حدود ۴۶ تیم عملیاتی در سطح استان با ۲۳۰ نیروی آماده به کار امدادی انجام وظیفه کردند و تقریبا ۱۷ پرواز بالگرد هلال احمر که از شیراز درخواست کمک کردیم و ۶ نفر را در کره دنا با بالگرد نجات دادیم.

به گزارش فارس، در این سفر نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و‌ فرماندار شهرستان کهگیلویه به مردم بصورت چهره به چهره دیدار و به گفتگو پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.