کد خبر : 1650
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مهر 1401 - 7:24

تحریم جام جهانی ۲۰۲۲ در فرانسه

تحریم جام جهانی ۲۰۲۲ در فرانسه بازی های جام جهانی قطر در میادین بزرگ و پارک‌های هفت شهر بزرگ فرانسه از جمله پاریس و مارسی پخش نخواهند شد. نزدیک به ۵۰ روز دیگر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شروع خواهد شد و پس از یک ماه رقابت، قهرمان مشخص می شود. فرانسه نیز یکی از حاضران

تحریم جام جهانی ۲۰۲۲ در فرانسه
بازی های جام جهانی قطر در میادین بزرگ و پارک‌های هفت شهر بزرگ فرانسه از جمله پاریس و مارسی پخش نخواهند شد.
نزدیک به ۵۰ روز دیگر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شروع خواهد شد و پس از یک ماه رقابت، قهرمان مشخص می شود. فرانسه نیز یکی از حاضران در جام جهانی است و مدافع عنوان قهرمانی نیز محسوب می شود ولی هفت شهر بزرگ این کشور از جمله پاریس، بر خلاف روال دوره های قبل، بازی های جام جهانی را در صفحه نمایش‌های عظیم شهری پخش نخواهند کرد. این حرکت به نشانه اعتراض به نقض حقوق بشر در کشور قطر(مرگ تعداد زیادی کارگر هنگام ساخت ورزشگاه های جام جهانی) و تاثیرات مخرب زیست محیطی است.

لیل اولین شهری بود که پخش بازی های جام جهانی در میادین بزرگ شهر و پارک ها را تحریم کرد و سپس شهرهای پاریس، استراسبورگ، بوردو، رودز، مارسی و نیس نیز حرکتی مشابه انجام دادند.

در بیانیه شهرداری مارسی آمده است:«با تعهد به ارزش‌های انسانی و همبستگی در ورزش، نمی‌توانیم به ارتقای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کمک کنیم.» در این بیانیه آمده است که جام جهانی قطر به یک فاجعه انسانی و زیست محیطی تبدیل شده است.

اما نکته جالب در مورد شهر پاریس است که مهمترین باشگاه ورزشی این شهر یعنی پاری سن ژرمن تحت مالکیت دولت قطر قرار دارد و در بیشتر نقاط شهر، تبلیغات این کشور به چشم می خورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.